2016. máj. 18.

#22

8. fejezet, 1. rész


Sziasztoook! 

Nagyon örülök, hogy végre túl vagyok a legnehezebb vizsgámon a fősulin, és kicsit elmélyültebben foglalkozhatok a bloggal. :)
Köszönök nektek minden egyes hozzászólást, bíztatást. Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a bal oldalsávban található Facebook csoport emblémára kattintva tudtok csatlakozni a csoporthoz. Aki kíváncsi a blogra, és szereti, az tegye meg. :)

Jó olvasást, hagyjatok magatok után valamiféle nyomot, hogy mennyire tetszett! :)
Puszi mindenkinek: 

Barbi


– Kérlek Zora, engedj be! – dörömbölt az ajtón Ádám.
Engedtem neki. A kulcsot elfordítottam, a kilincset lenyomtam, beengedtem az ajtón.
– Minden rendben? – kérdezte, majd megfogta, és megszorította a kezemet. – Mi lett az eredmény?
Egymás szemébe néztünk, amilyen mélyen csak lehetett, vettem egy nagy levegőt, és elmondtam neki, hogy nem kell aggódnia, negatív lett a teszt. Megnyugodott. Láttam rajta, hogy egy hatalmas kő esett le a szívéről. Nem bírtam magammal tovább, a nyakába ugrottam, szorítottam a kezeimmel, amennyire csak tudtam. Éreztem a bőre illatát, a leheletét a testemen. Azt akartam, hogy ez a pillanat soha ne érjen véget. Akármennyire is megbántott, amikor évekkel ezelőtt elment, most mégis azt éreztem, tán' ki sem maradt egy pillanat sem, mióta nem láttuk egymást.
¬ – Mi lett az eredmény, Zora? – érdeklődött anyu, aki már az ujjait tördelte, idegességében.
– Negatív – mondtam.
Anyu szemében megjelentek a könnycseppek, ami csak egyet jelenthetett – ő is rettentően megkönnyebbült, hiszen mindannyian tudtuk, hogy nem lett volna pénzünk felnevelni egy gyermeket, és főleg nem most, amikor meghalt az édesapám.
– Csak hogy tudd, kicsim, azt is megoldottuk volna, ha babát vársz – erősített meg édesanyám abban, hogy ő mindig mellettem lesz.
Őt is átöleltem, hiszen ilyen nagy szavak után ez volt a legkevesebb, amit adhattam neki. Mindig is úgy gondoltam, hogy a legnagyobb dolog, amit egy édesanya megtehet, az, hogy a gyermeke mellett áll, bíztatja, megkérdezi, hogy mik a tervei, és mint egy száz méterre beásott betonoszlop, olyan kitartóan áll a gyermeke mellett. Az én édesanyám épp ilyen volt.
– Dalma üzeni neked, hogy ma este szívesen bemutatná a fiút, akivel találkozgat –törte meg a csendet Ádám, miközben átkarolta a derekamat.
– Hát, oké – válaszoltam, közben egy csepp kedvem sem volt hozzá.
Pihenni szerettem volna, aludni, reggel egy finom kávéval indítani a napot, közben sütögetni a gofrit, hogy olyan illatokat érezhessek, mint gyermekkorom oly’ sok reggelén.
– Akkor majd jövünk, anyu – mondtam, s ekkor mintha már semmi sem történt volna egy fél órával ezelőtt.
Rettentően zavart, hogy ha terhes sem vagyok, akkor miért nem jön meg a menstruációm, hogy mi lehet az oka, vajon beteg vagyok, vagy csak a sok stressz az oka? Muszáj holnap az orvosnál kezdeni a napot… Egy újabb dolog, ami súlyt tesz a vállamra.
Ádám kezét fogva elindultunk Dalmáékhoz. Kíváncsi voltam, hogy vajon ki az a fiú, akit be akar nekünk mutatni. Dalma sohasem az elkötelezettségéről volt híres, szeretett bulizni, falta a pasikat, és imádta a borozgatós, nevetgélős estéket a barátnőkkel. Talán már másképp látja a dolgokat, és végre elkötelezi magát.
Dalmi nem lakott messze, alig pár házzal odébb, így pár perc kellett, hogy odaérjünk. Kopogtattunk, s az ajtót szinte azonnal kinyitották előttünk. Dalma édesanya, akit már szintén nagyon régen láttam, megölelgetett, hiszen nagyon szerettük egymást. Gyermekkoromban úgy gondoltam, ő a második anyukám, akinek bármit elmondhatok, s nem kell félnem attól, hogy leszid.
– Végre, hogy itt vagy – köszöntött Dalmi, majd átölelt, és ahogy szokás, adtunk egymásnak két puszit.
Ádámot is köszöntötték, aki a pusziktól még el is pirult. Édes volt.
– Gyertek – szólalt felt Dalmi, – ismerjétek meg végre Vincét!
Amikor Dalma kimondta a nevet, még nem gyanakodtam, hogy lehet, én ezt az embert ismerem. Bementünk a szobába, és ott ült a férfi, akit nekünk meg kellett ismernünk… csak egy volt a gond. Én őt már ismertem. Fekete Vince volt az. A fiú, akivel nekem pár hónapja volt egy kalandom, amikor a jegyzeteiért jött, én pedig letámadtam, s az lett a vége, hogy lefeküdtünk egymással. Arcom elpirult, a vérnyomásom az egekig szökött. Vince, mint aki most lát először, bemutatkozott, adott két puszit, és elmondta, mennyire örül, hogy találkoztunk. Nem tudom, hogy mennyire tudtam leplezni zavarom, de nagyon igyekeztem.
– Ki jön el velem egy üveg borért? – kérdezte Dalma, miközben felpattant az ágyról, és körbenézett.
– Én szívesen – válaszolt nagy meglepetésemre Ádám.
Tudtam, hogy ők ketten jó barátok, és szívesen töltik együtt az időt, azonban nem akartam Vincével maradni.
– Akkor ti pedig várjatok meg minket – szólt Dalma, – szerintem egy húsz perc, és itt vagyunk.
Egyikőnk sem szólt, hiszen nem mondhattam, hogy nem akarok vele maradni, akkor egyből kiderült volna, hogy nem szeretem, és nem szívesen vagyok vele.
– Itt fogunk várni – helyeselt Vince. – Siessetek!
Ádám adott egy puszit – amin természetesen mindenki kellőképpen meglepődött –, Dalma is Vincének. Kiléptek az ajtón, s ketten maradtunk. A szívem hevesen vert. Izgultam.
– Lám, lám, most egy újabb férfival vagy? – kérdezősködött Vince, miközben gúnyos mosolyt formált az arcára.
– Ő nem csak egy férfi – válaszoltam. – Ő a régi barátom, akivel újra egymásra találtunk.
– És tud a titkaidról? – nevetett Vince. – Arról, hogy egy ribanc voltál?
– Nem, és nem is fog – mondtam, de mikor kicsúszott ez a mondat a számon, tudtam, hogy a lehető legrosszabb döntést hoztam.
– Tényleg? – kérdezte Vince.
Közelebb lépett hozzám, közben énis felálltam az ágyról. Nem akartam, hogy fentről nézzen le rám, az olyan lett volna, mintha alárendeltje lennék.
– És ha véletlenül elszólom magam? – kérdezte, miközben egyre szélesebb volt az a gúnyos mosoly az arcán. – Mert képzeld, én pontosan tudom, hogy miből tartottad el magad az egyetemen.
– Nem teheted! – mondtam.
– Lehet, hogy meg tudnál győzni, de ahhoz most azt kell tenned, amit kérek tőled. Térdelj le!
Nem gondolkoztam, kezem emeltem, és arcon ütöttem Vincét. Mindennek a teteje volt, hogy ezt mondta. Az ütés helye ott maradt az arcán.
– Hát jó, ha nem teszed meg, amire kérlek, akkor mindenki tudni fogja, hogy egy kurva voltál! Sőt, lehet, hogy még az is vagy? Szemtelen picsa.
– Én vagyok a szemtelen? – kérdeztem.
Könnyek jelentek meg a szememben.
– Nos, megteszed, vagy sem? Azt akarod, hogy megtudja mindenki, vagy azt, hogy ne? Szerintem, amit én kérek, egy olyan nőtől, mint te, az semmiség.
– Szemétláda vagy! – ordítottam. – Legutóbb, amikor találkoztunk, akkor miért adtál nekem virágot? És miért dicsérgettél?
– És mégis otthagytál, Zora! Elmentél.
– És akkor rögtön fenyegetned kell? – kérdeztem nagyra nyílt szemekkel.
Nem értettem a helyzetet. Nem tudtam, hová lett az a kedves férfi, aki Vince valaha volt…
– Eldöntötted, hogy mi lesz? – kérdezte, majd kezeivel átkarolta a csípőm.
– Vedd le rólam a kezed! – utasítottam.
– Akkor mégis maradjunk annyiban, hogy elmondom, mi vagy te valójában?
Ott álltam, a lábaim pedig majdnem összerogytak. Fejem lehajtottam, könnyeim a földre hulltak.
– A tiéd úgyis csak egy test, Zora. Semmi más.
– Legyen, ahogy akarod – súgtam végül olyan halkan, ahogy csak lehetett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése